Testpersonen gezocht

Bron: SeizeIT.

In België zijn verschillende partijen (KULeuven/UZLeuven, UCB en Byteflies), onder de naam SeizeIT, een medische wearable aan het ontwikkelen die als doel heeft een breed spectrum epileptische aanvallen (seizures) nauwkeurig te detecteren in het dagelijkse leven. De discrete wearable maakt gebruik van verschillende biosensoren (EEG, hartslag, beweging) om ruwe data te verzamelen en kan met gebruik van de nieuwste technieken automatisch een seizure detecteren.

Het doel is om een gebruiksvriendelijk, niet-stigmatiserend en betrouwbaar SeizeIT product te ontwikkelen, dat een voordeel en impact oplevert (in het dagelijkse leven) voor mensen met epilepsie, familie en neuroloog. De combinatie van de sensoren zou tot 70% van de verschillende types epilepsie kunnen analyseren. De wearable zal bovendien geconnecteerd zijn met de telefoon van de persoon met epilepsie om op deze manier feedback te geven over de timing van de seizures, het aantal seizures, de soort, etc.. Ook is het mogelijk dat de familie of vrienden gealarmeerd worden indien er zich een aanval voordoet. Hiernaast willen we de conditie van de patiënt in kaart brengen en vertalen naar overzichtelijke rapporten voor de neuroloog.

Op de website kan je meer informatie vinden over SeizeIT.

Om het initiatief zo georiënteerd te maken voor mensen met epilepsie en hun naasten, is het belangrijk dat SeizeIT zo veel mogelijk inzichten krijgt van patiënten en familie die dagelijks kampen met epilepsie. Daarom doet SeizeIT een oproep aan alle mensen met epilepsie/ouders/familie/naasten die open staan om een informeel gesprek te voeren. Op deze manier kunt u ons enorm helpen met het project (dit kan in persoon, via Skype of telefoon).

Elke feedback zet SeizeIT een stap dichter bij een succesvol initiatief voor patiënten en familie.

Indien je interesse hebt om in te gaan op het verzoek, dan kan je contact opnemen met SeizeIT via bob.verbruggen@byteflies.com of via het telefoonnummer +32 497 20 29 91.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,
Namens SeizeIT
Bob Verbruggen

Note van de Epilepsie Vereniging Nederland:
Wij delen deze oproep, maar hebben verder geen rol in de ontwikkeling van het product. Mocht u interesse hebben dan kan je direct contact opnemen met SeizeIT.