Afscheid van Elly Fokkema

Onze vrijwilligerscoördinator Elly gaat binnenkort een volgende stap nemen in haar loopbaan. Ze gaat aan de slag op een ROC in Ede.

Ongeveer 16 jaar geleden begon ze als medewerkster op het landelijk bureau van de EVN en was direct betrokken bij vrijwilligersactiviteiten. Maar een paar jaar daarvoor was ze zelf actief als vrijwilliger bij onze organisatie, onder andere als penningmeester in Middenoost.

In al die jaren heeft Elly op allerlei manieren haar betrokkenheid en talenten voor de doelstellingen van de EVN ingezet. Ze was een baken voor vrijwilligers in woelige tijden. We kijken terug op veel prachtige door haar georganiseerde bijeenkomsten zoals congressen, trainingen, vrijwilligersdagen, workshops en groepsuitjes. Elly werkte samen met en tussen de vrijwilligers en wist ieders bijzondere talenten naar boven te brengen. Ze streefde er naar om voor iedere vrijwilliger een eigen plaats te vinden binnen de activiteiten van EVN en er was altijd aandacht voor voldoening en plezier in het werk. Over alle vrijwilligers kan ze een persoonlijk verhaal vertellen.

En nu heeft Elly er voor gekozen om op een andere plaats haar unieke bijdrage te leveren. Eerder deze week schreef ze in een brief aan de vrijwilligers: “Ik merk ook dat na 16 jaar zowel in mijn werk als ook in mijn privéleven zeer intensief bezig te zijn met epilepsie, deze combinatie voor mij genoeg is geweest.” De overdracht van de EVN werkzaamheden naar het Epilepsiefonds op 1 januari aanstaande, is een natuurlijk moment om dan een stap te zetten.

Elly wil graag vertrekken op dezelfde manier als ze gewerkt heeft bij de EVN: op de achtergrond en zonder poespas, maar ze zal op onze vrijwilligersdag in januari nog afscheid nemen van de vrijwilligers.

Als bestuur van de EVN willen we Elly bedanken haar voor haar bijzondere inzet van de afgelopen jaren en wensen we haar alle geluk bij haar nieuwe werkzaamheden.