NieuwsOverleden: Carel Lentink

Lieve allemaal,

Op vrijdag 23 oktober bereikte ons het bericht dat Carel Lentink op donderdag 22 oktober jl. is overleden. Graag willen wij hier met elkaar bij stil staan. Een bericht van overlijden van een van onze vrijwilligers is op zichzelf al droevig genoeg. De periode waarin we leven, maakt dat we vragen hebben, we leven in een andere wereld. Hoe moeten we ons daartoe verhouden?  Hoe neem je afscheid in Coronatijd?

Als een dierbare overlijdt wil je iets doen, afscheid nemen, steun betuigen. Het overlijden is een zwaar moment en doet je stilstaan bij vele zaken waar je anders niet bij stilstaat. Het overlijden van Carel doet ons stil staan bij zijn bijdragen aan de vereniging, voor de mensen met epilepsie, zijn vriendschap.

Het bericht drukt ons met de neus op het feit dat we onderling minder contact hebben in deze coronatijd. En het doet ons weer terug denken, stil staan bij alle betrokken mensen en de dingen die voorbijgaan.

Wij kiezen ervoor om steun te betuigen en met elkaar herinneringen te delen op onze website. Uit deze hartverwarmende reacties blijkt wel duidelijk dat Carel en Bep het hart van de vereniging vormden.

Helaas zat het met de gezondheid de laatste tijd niet mee. Ook Bep is dit voorjaar nog heel ziek geweest en had een lange adem nodig voor herstel. Bep heeft het heel zwaar en gelukkig is zij thuis en wordt zij met liefde omringd door Elly en Hans. Het gemis en verdriet is intens. Wij wensen de familie veel sterkte in deze zware tijden.

Laten wij op gepaste afstand in ons hart heel dicht bij hen staan.

Zorg goed voor elkaar en blijf gezond.

Marita Meulmeester, voorzitter EVN.

Eerste reacties EVN vrijwilligers:

Titel afbeelding

Carel en Bep zaten er altijd fijn bij.

Bep sterkte!

Marcel Banning

Carel, Bep en hun gezin waren een grote inspiratiebron voor ons, omdat ze, ondanks alles, altijd hun doorzettingsvermogen lieten zien en hun betrokkenheid bij anderen.

Wat zal stil het zijn zonder hem!

Warme groet, Caspar en Ankie Evers

Ik heb Carel altijd gekend als een man met veel humor, die met name zijn vrouw Bep hielp bij de activiteiten van de Partnergroep van de EVN. Op die manier was hij ook vrijwilliger van onze vereniging.

Ik heb ook samen met hem wel eens een drankje mogen nuttigen. En dan werd ie nog lolliger.

Hij had maar een probleem: zijn epilepsie. Medicijnen gaven vaak ernstige bijwerkingen en dat vond hij heel erg voor zijn vrouw.

Laten wij allen aan de familie denken en voor hen bidden, zowel voor de zielenrust van Carel als voor het aansterken van zijn vrouw.

CAREL VAARWEL GROTE VRIEND EN VOORBEELD VAN VELE MENSEN MET EPILEPSIE.

Henk Marell

Rouwkaart Carel Lentink voorzijde