Cursus Epilepsie de Baas

Begin november is alweer de 4e editie van de weekendcursus ‘Epilepsie de baas’

Deze keer in het prachtige Dominicanenklooster in Huissen.

Wij kunnen dit fantastische weekend aanbieden tegen een absolute bodemprijs.

2 overnachtingen, alle maaltijden en drie dagen cursus vanaf 240 euro*.

‘Eindelijk weer wat rust in mijn leven’

De titel zegt het al: Epilepsie de Baas; leven met epilepsie.

‘’Hoe krijg ik weer grip op mijn leven nu epilepsie zijn intreden heeft gedaan?’’

Een veel gehoorde vraag als bij jou, je partner, familielid of kind epilepsie is geconstateerd. Er verandert zoveel en de balans in je leven lijkt zoek.

Hoe krijg je hier grip op zodat je het gevoel krijgt aan het roer te staan van je eigen leven in plaats van het als passagier te ondergaan?

Voor wie?

Het cursusweekend is bedoeld voor mensen met epilepsie en hun naasten, partners, ouders van een kind met epilepsie, familieleden, mantelzorgers, goede vrienden, etc.

Je gaat, onder begeleiding, aan de slag met onderwerpen als:

• Omgaan met vragen over epilepsie
  • Draaglast en draagkracht; hoe kun je je versterken
  • Verwerken en doelen stellen; uitgaan van eigen mogelijkheden
  • De regie over je leven in eigen hand nemen
  • Effectief communiceren met je sociale omgeving en je zorgverleners

Wij beginnen vrijdag om 16:00 (inloop vanaf 15:30) en eindigen zondag om 14:00.

Zaterdagmiddag kan je vrij besteden, voor bijvoorbeeld een rondleiding door het klooster.

EXTRA VOORDELIG

*Wij hebben een al-inclusive** aanbod op een fantastische locatie. Twee overnachtingen, alle maaltijden en een volledige cursus voor een bodemprijs van 240,- voor EVN leden en 295,- voor niet-leden.

Wordt lid (voor slechts 35 euro per jaar, dus nog geen 3 euro per maand) en je kan ook voor 240 euro p.p. aan het weekend deelnemen.

Bent u aanvullend verzekerd? Bij sommige verzekeringen krijgt u een vergoeding voor dit soort cursussen.

** Voorwaarden

• Prijs is per persoon inclusief overnachtingen op basis van volpension in een tweepersoonskamer, biologische koffie en thee en fruit in de cursuszaal, 2 drankjes p.p. (fris/alcoholisch) per dag, kannen water en maaltijden (vrijdagavond een warme avondmaaltijd, zaterdag ontbijt, warme middagmaaltijd en broodmaaltijd in de avond, zondag ontbijt en warme middagmaaltijd). Kom je alleen? Dan krijg je een eigen kamer.
  • Alle maaltijden zijn vegetarisch. Het ontbijtbuffet bestaat uit diverse broodsoorten o.a. spelt en zuurdesem, variatie in kazen, ei, huisgemaakte spread, zoetwaren, yoghurt/kwark met granen, koffie/thee, melk, karnemelk en jus d’orange. De warme, vegetarische middagmaaltijd bestaat uit 3 gangen en is in buffetvorm. De koks bereiden dagelijks met zorg verse, vegetarische maaltijden met deels biologische, fair trade en regionale ingrediënten. Voor het avondbrood staat een buffet klaar met diverse broodsoorten, kazen, huisgemaakte spreads, zoetwaren en salades.
  • De tweepersoons slaapkamers zijn eenvoudig maar ruim en comfortabel en met een gedeelde douche en toilet.
    Het is mogelijk een voor- of na overnachting te boeken met ontbijt. De kosten hiervan zijn per persoon € 35,00 op basis van tweepersoonskamer (toeslag eenpersoonskamer € 19,50 per nacht). Exclusief 9% BTW en toeristenbelasting à € 1,00 per persoon per nacht.
  • Annulering en annuleringskosten
    Wij behouden ons het recht voor om een programma te wijzigen en bij onvoldoende aanmeldingen te annuleren.
    Bij annulering door het Dominicanenklooster Huissen krijgt u uw geld volledig terug.
    Als u zelf uw deelname annuleert tot 2 weken vóór aanvang incasseren we alleen €30,00 administratiekosten. Bij annulering vanaf 2 weken tot één week vóór aanvang brengen wij de helft van het deelnamebedrag in rekening. Bij annulering binnen één week voor aanvang én bij onderbreking van het programma is het volledige bedrag verschuldigd.
    Wij verzoeken u vriendelijk om schriftelijk of per mail te annuleren.

Aandachtspunten

• Het is niet toegestaan om meegebrachte dranken en/of maaltijden te nuttigen.
  • Gasten dienen zich op passende en respectvolle wijze te gedragen tegenover elkaar, tegenover gasten, medewerkers, vrijwilligers en bewoners.
  • Gasten dienen respect te hebben voor de sfeer van rust en verstilling en deze rust zoveel mogelijk in acht te nemen. Na 23.00 uur dient het stil te zijn, zowel op de gangen, in de zalen, op de slaapkamers als ook buiten, zodat er geen overlast veroorzaakt wordt voor de andere gasten en de bewoners.

Aanmelden

Via de gele knop aanmelden. Geef bij opmerkingen je telefoonnummer door zodat de trainer (Elsbeth of Ans) contact met je kan opnemen voor een korte telefonische intake.

Geef ook direct eventuele dieetwensen door.

Vragen?

Bij vragen kan je contact opnemen met Ans via 06 – 440 80 657 of email epilepsiedebaas@epilepsievereniging.nl

Dominicanenklooster

Ruim 150 jaar is het Dominicanenklooster Huissen een open huis voor mensen en organisaties en voor speciale en kwetsbare doelgroepen, om zich te bezinnen, bezield te raken en in beweging te komen. Het kloosterritme, de vieringen en de sfeer van rust en verstilling bieden een inspirerende omgeving. Zo dragen we met hart en ziel bij aan menselijk welzijn en een humane samenleving.

Klooster Huissen