Ouders en EpilepsiePlus

Geachte ouder(s)

Van harte welkom bij Epilepsie Vereniging Nederland (EVN)!

Als blijkt dat een kind (mogelijk) epilepsie heeft, roept dat bij ouders meestal veel vragen op:

• Wat is het?
  • Welke gevolgen heeft dit voor mijn kind, en voor mij als ouder?

Ook als de diagnose epilepsie al langer geleden is gesteld, kunnen er nieuwe vragen ontstaan. Zelfs als de aanvallen onder controle zijn gekomen met medicijnen of met een andere behandeling. Dat is zeker het geval als uw kind een moeilijk te behandelen vorm van epilepsie heeft, en/of er wellicht ‘meer’ aan de hand is.

Hoe kunnen wij u helpen?

Bij de EVN staan mensen met epilepsie en hun verwanten centraal. Wij zijn een vereniging van en voor mensen met epilepsie en hun verwanten.

Twee subwebsites

Voor ouders van kinderen met epilepsie zijn er bij de EVN twee subwebsites (klik op de knop die van toepassing is):

kind

Ouders

voor ouders van kinderen met epilepsie waarvan de ontwikkeling normaal verloopt.

kind

EpilepsiePlus

voor ouders van kinderen met een moeilijk-instelbare epilepsie of een epilepsiesyndroom, die (mogelijk) in hun ontwikkeling worden bedreigd.

Over de EVN

De EVN is de patiëntenbelangenorganisatie van en voor mensen met epilepsie in ons land. De EVN geeft u graag vroegtijdig goede informatie over o.a. epilepsie, omgaan met epilepsie, het zorgaanbod en hoe met de behandelaar van uw kind in gesprek te gaan over behandeling en begeleiding. Ook behartigt de EVN de belangen van mensen met epilepsie in ons land.