Jongeren

‘Jong aan zet’ heet nu ‘All of me’

Ben jij tussen de 16 en 30 jaar en wil je een zelfstandig leven leiden? Dan is ALL OF ME dé plek op internet voor jou. ALL OF ME helpt je de baas te zijn over je eigen leven. Je vindt er informatie en oefeningen, komt in contact met andere jongeren met een aandoening en kunt vragen stellen aan de ALL OF ME-coaches.

Nikki zit voor jongeren met epilepsie in ALL OF ME.
Lees Nikki’s bericht hoe het project begon en waarom zij zich inzet voor ALL OF ME.
Wil je meer weten over ALL  OF ME en hoe je aan de pilot mee kunt doen? Ga dan naar de uitgebreide informatie over ALL OF ME.

Presentatie ‘Jong aan zet’ op EVN-manifestatie

Tijdens de Landelijke Manifestatie spraken jongeren met epilepsie met elkaar over het project ‘Jong aan zet’. Marieke van Dooremalen vertelt er hier meer over.

Beroep kiezen en werken

Als je wilt weten waar je terecht kan voor informatie over beroepskeuze, werk vinden en werk houden, kijk dan op de pagina Werk. Lees en hoor ook hoe de arbeidsconsulenten van de epilepsiecentra je kunnen helpen.

Postzegel Spiedie en MaaikePostzegel SpiedieTwee postzegels over epilepsie!

Joost, beeldend kunstenaar, heeft Spiedie en Maaike op postzegel gezet. Dit zijn de hoofdpersonen uit het voorlichtingsboekje over epilepsie speciaal voor jonge kinderen. Bekijk ook de andere postzegels en bestel ze!
Je helpt daar de EVN ook mee.

Jouw kunst ook in beeld?

Het is de bedoeling om beeldend kunstenaars in de leeftijd van 20 – 30 jaar, die zelf epilepsie hebben, een mogelijkheid te geven hun werk te presenteren. Denk je dat jouw werk ook in aanmerking komt voor een ‘actie’ zoals de postzegels, dan kun je een foto van je werk sturen naar th.heisen@epilepsievereniging.nl
We bekijken dan wat de mogelijkheden zijn.

Vera Vitaal

Vera Vitaal boekenleggerEen frisse, praktische site voor jongeren met veel handige weetjes en inspirerende verhalen. Vanaf haar 10e heeft Vera frontale epilepsie (complex-partieel). Een lange zoektocht achter de rug maar de epilepsie is nog steeds een deel van Vera’s leven. Vera weet dus waar ze het over heeft! Je vitaal voelen (mét epilepsie) dat is haar doel. Op haar website staan veel stukjes die ook jou kunnen inspireren! Neem een kijkje bij Vera Vitaal!

Studeren

Er zijn diverse regelingen die het makkelijker maken om te (gaan) studeren, als je een chronische aandoening hebt.

Epilepsie en alcohol

Hoe zit het met de relatie tussen alcohol en epilepsie?

Epilepsie en drugs

Cannabis en anti-epileptica hebben een onduidelijke invloed op elkaar. Onderzoek op dit gebied is nog altijd in volle gang en levert tegenstrijdige berichten op.

Op eigen benen

Op EigenBenen.nu is een website voor jongeren met chronische aandoeningen en lichamelijke beperkingen in de overgangsfase naar zelfstandigheid.

Je vindt informatie en tips over alle thema’s die je op de poster ziet.

Ga naar de website Op eigenbenen.nu »

Op de website van ‘Hoezoanders’ is van alles te vinden over:

• Werk en zo
  • School en zo
  • Wonen en zo
  • Verslaafd en zo
  • Geld en zo
  • Seks en zo
  • Ik en zo
  • Uitgaan en zo

Handige of leuke links

Logo Onzichtbaar ziekOnzichtbaar ziek

Onzichtbaar ziek is een initiatief dat op een moderne en positieve manier meer begrip, kennis en ondersteuning wil bieden voor mensen met een onzichtbare ziekte of beperking.

Logo unlimitedUnlimited Online, gids voor een onbegrensd leven

Stichting Team Unlimited organiseert evenementen, brengt boeken uit, schrijft het Unlimited Magazine en werkt eraan om meer mensen in het arbeidsproces te betrekken.

Welkezorghebiknodig.nl

Voor iedereen die binnenkort extra zorg of hulp nodig heeft, is het belangrijk om precies de hulp aan te vragen die nodig is. Als je een beperking hebt is dit niet altijd even gemakkelijk. Op www.welkezorghebiknodig.nl staat alle informatie om beslagen ten ijs te komen.

Ervaringsverhalen

Contact

Heb je een vraag of wil je even een ‘luisterend oor’? Stuur dan een e-mail naar jongeren@epilepsievereniging.nl. Wij e-mailen je terug of nemen telefonisch contact op als je dat liever wilt.