Lennox-Gastautsyndroom

Lennox-Gastautsyndroom nu op facebook! »

U kunt voortaan het icoontje rechts gebruiken.

Het Lennox-Gastautsyndroom (LGS) is een epilepsiesyndroom. De naam Lennox-Gastaut verwijst naar de Amerikaanse neuroloog William G. Lennox en de Franse neuroloog Henri Gastaut. Onafhankelijk van elkaar beschreven zij in de jaren ‘50 en ‘60 van de vorige eeuw de kenmerken van dit syndroom.

Het Lennox-Gastautsyndroom is zeldzaam. In Nederland krijgen ongeveer twee tot drie op de 10.000 kinderen LGS. Omdat de aanvallen meestal onbehandelbaar blijken én omdat LGS in tegenstelling tot veel andere vormen van epilepsie niet overgaat, vormt de groep kinderen met LGS later een relatief grote groep (5-10%) van de kinderen met een actieve epilepsie.Brochure Lennox Gastaut

Lees meer over de brochure ‘Lennox-Gastautsyndroom, en nu…?’ »

Op deze pagina vindt u de volgende onderwerpen, ook via het menu aan de linkerkant te bereiken:

Belangrijk is te beseffen dat niet alles wat hier vermeld wordt ook voor uw kind zal (gaan) gelden. In de persoonlijke situatie van uw kind kunnen altijd factoren een rol spelen die het ziektebeeld beïnvloeden.

Vragen of contact?

U kunt contact opnemen met Shirley Timmers-Willems, contactpersoon Lennox-Gastautsyndroom.
Schrijf naar het algemeen e-mailadres: epilepsieplus@epilepsievereniging.nl t.a.v. Shirley.
Via dit e-mailadres kunt u ook een telefonische afspraak maken.

U mag uiteraard ook contact opnemen als u (nog) niet zeker weet of u tot de doelgroep behoort of als u (nog) geen lid bent van de EVN.
Ook professionals kunnen voor informatie contact opnemen.