Lotte’s logeervaring

door Nico en Inge (gepubliceerd op de website Logeren met zorg)[vervangen]

“Lotte is onze dochter van negen jaar en zij heeft het Rettsyndroom wat inhoud dat zij ernstig complex gehandicapt is. Lotte praat niet, loopt niet, haar handen kan ze niet adequaat gebruiken, zij is snel overprikkeld…Kortom een hele waslijst met extra’s en een uitgebreide “gebruiksaanwijzing” waardoor wij haar tot voor kort nergens anders lieten logeren dan bij opa en oma. Dat voelde veilig en vertrouwd waardoor het voor Lotte een feestje was, een feestje met veel aandacht, liefde en de juiste zorg die Lotte nodig heeft om zich goed te voelen.

Veel eisen

Aan deze criteria moest het nieuwe logeeradres van Lotte op z’n minst voldoen voordat wij haar uit handen durfde te geven voor een weekend. Een weekend waarin wij (de andere gezinsleden) goed konden bijtanken. Omdat Lotte groter is geworden en dus zwaarder is het voor opa en oma niet meer verantwoord om Lotte een heel weekend te verzorgen, hoezeer dat hen ook spijt.

Moeilijke stap

Wij zijn op zoek gegaan naar een logeerplek voor Lotte wat heel moeilijk was om te vinden. Want eigenlijk wil je helemaal niet dat je kind, totaal afhankelijk van de mensen om haar heen, het risico loopt dat zij slechte ervaringen op zal doen. Omdat wij inzagen dat het voor iedereen in ons gezin beter zou zijn wanneer er eens in de maand een “verzorgvrij” weekend zou zijn hebben we de zoektocht toch doorgezet en zijn we uitgekomen bij Elise en Rene van logeren EMB kinderen in Den Haag. Zij hebben zelf twee kinderen in de leeftijd van zeven en negen jaar. Zij wonen in een ruime woning met heel veel lichtinval. Voor Lotte is er een logeerkamer met een hoog/laagbed, een tillift en een douchebrancard. Lotte is een aantal keren een dagje gaan spelen bij hen en iedere keer als wij haar ophaalde straalde zij van tevredenheid (een beter bewijs is er niet).

Eerste weekend …

Lotte’s eerste logeerweekend was een groot succes!! Na dit weekend leek het of Lotte iets extra’s had, haar ervaring bij Elise en Rene was overduidelijk heel goed voor Lotte geweest. Lotte is de afgelopen week ziek geweest en aan het herstellen maar desondanks is zij toch naar haar logeerhuis omdat wij genoeg vertrouwen hebben in de goede zorg en de liefde die zij ontvangt van dit fijne gezin. Wij hopen voor alle ouders die op zoek zijn naar een logeeradres dat dit net zo succesvol zal zijn als de onze.