“G-hockey is schot in de roos”

“Sinds enkele jaren zit onze zoon op G-hockey bij SV Kampong in Utrecht en wij zijn super enthousiast! Olivier beweegt niet zoveel omdat hij dagelijks in een busje zit i.p.v. te fietsen. En hij kan eindeloos eten, met alle gevolgen van dien … Het G-hockey is echt een schot in de roos! Toen we begonnen was ik bang dat hij niet eens op het veld zou blijven … Maar Olivier doet tot onze verbazing gewoon mee. Elke zaterdag gaat hij met plezier – en wij dus ook – op pad en oefent vol overgave. Het ‘partijtje’ aan het eind blijft een moeilijk verhaal – welke kant moest ik ook alweer op …? – maar het gaat elk jaar beter. Het aantal trainers varieert van 1 op 1 tot 3. Dat is belangrijk bij een kind met zo’n laag concentratievermogen. Ik merk steeds meer dat Olivier ook trots is op het feit dat hij zijn ‘eigen’ hockey heeft, net als zijn grote broer. Bijkomend voordeel, je staat met andere G-ouders langs de lijn. Zo wissel je tussen de bedrijven door ervaringen uit en hoor je nog eens wat uit zorgland. Kortom: G-hockey is voor ons een schot in de roos.”