Logeren brengt een stuk rust

door Hilda Rutten, moeder van Lian

“Ik heb een dochter Lian Jakobs van 14 jaar, ze heeft het Dravet-Syndroom. Lian heeft van haar 2.5 jaar tot 5 jaar op Kempenhaeghe gewoond en daarna is ze thuis komen wonen met logeermomenten. Dit nemen wij af van Kleur, de jeugdafdeling van Dichterbij. Met de indicatieaanvraag hebben wij hulp gehad van de SPD (nu MEE genaamd). Die hebben ons altijd goed geholpen en is eigenlijk ook altijd goed uitgepakt, de indicatie.

De begeleiding is eerst heel goed geïnformeerd over de epilepsie en de aanvallen van Lian. Ook over de anti-epileptica geven, hebben ze eerst goede instructie gehad. Dit ging verder ook goed. Bij het logeerhuis heeft Lian camerabewaking en een slaapdienst die als het nodig is, gebeld wordt en dan kan gaan kijken bij Lian als ze een aanval heeft. Ze werken ook met een epilepsie-protocol, dit wordt regelmatig aangepast.

Voor ons gezin brengt het logeren van Lian een stuk rust, we kunnen dan andere dingen ondernemen dan als Lian er bij is.
En voor ons als ouders kunnen we even bijtanken.”

Lees meer over logeren »