Vakantie

Medicijnen mee op reis »

Vakantiegidsen / -organisaties

Voorkant folder vakantiebrochure NEFVakantie met epilepsiezorg

Het Epilepsiefonds (EF) biedt speciale vakantiereizen voor volwassenen en kinderen met epilepsie. Met behulp van een handig selectiesysteem op leeftijd, mobiliteit en zelfredzaamheid kunt u zien welke reis voor uw kind het meest geschikt is. U kunt in de brochure links bladeren.

Voorkant van de Blauwe gids 2013De Blauwe gids

De Blauwe Gids is dé vakantiegids waarin accommodaties en reisorganisaties in binnen- en buitenland aangepaste accommodaties presenteren aan mensen met een beperking die op vakantie willen. De Blauwe Gids is een uitgave van de NBAV, de Nederlandse Branchevereniging Aangepaste Vakanties. De NBAV hanteert een eigen keurmerk, dat de door de vereniging nagestreefde hoge kwaliteit garandeert. Ga naar de website »

Cover magazine van Picture 2013Picture Vakanties

Picture Vakanties bundelt vakantiemogelijkheden voor mensen met een lichamelijke, verstandelijke en/of psychische beperking, chronische ziekte, senioren, gezinnen en individuele vakantiegangers. Het aanbod bestaat o.a. uit zorgreizen, aangepaste vakantiewoningen, campings met aangepaste sanitaire voorzieningen, zorgvakanties en reisorganisaties voor mindervaliden.  Ga naar de website »

Plaatje kamperenKamperen met een beperking

Overzicht kampeerterreinen samengesteld door een vader van twee meervoudig complex gehandicapte zonen.

MEE vakantiewijzer 2013MEE Vakantiewijzer

Deze vakantiewijzer geeft u een idee van de mogelijkheden voor mensen met een beperking om op vakantie te gaan.
Ga naar de website »

Vakantieadressen met zorgfaciliteiten en/of zorgverlening

Landgoed Old Heino

Vakantiepark in westelijk Overijssel met zeer compleet ingerichte bungalows, ook toegankelijk voor mensen met een beperking. Extra zorg en hulp is te regelen i.s.m. de stichting Residentiële & Ambulante Zorg (RAZ), een erkende en landelijk opererende zorgorganisatie.

Stichting Roos

Stichting Roos verzorgt ruim 10 jaar vakanties voor kinderen met een verstandelijke of meervoudige beperking in de leeftijdscategorie van 6 tot ongeveer 20 jaar.

Stichting Van Harte

Een kleinschalig park ingesteld op gezinnen met een zorgvraag, hulpmiddelen zoals hoog-laagbed, tilliften e.d. Het park is m.n. ook geschikt voor ‘weglopers’.

Stichting Wigwam Vallei Nederland

Stichting Wigwam Vallei Nederland organiseert voor gezinnen met een kind of jongere met een beperking NSGK Wigwamvakanties, met een duur van één of twee weken en Wigwam(vakantie)activiteiten.

Flow reizen

Flow Reizen biedt begeleide reizen aan naar de mooie plekjes in de wereld voor mensen met een lichte verstandelijke beperking. Alle seizoenen van het jaar. Alle type reizen: actief, avontuurlijk, cultureel of relaxed.

Haus Alpenblume

Dit appartementenhuis in Oostenrijk heeft 4 appartementen variërend in grootte van 4 tot 13 personen. Twee appartementen op de begane grond zijn compleet aangepast voor mindervaliden: o.a. hoog-laagbed, badlift en rolstoeltoegankelijk. Verder biedt de Nederlandse eigenaar de mogelijkheid om ondersteuning in de zorg in te schakelen (vrouw is (kinder-)verpleegkundige) waardoor de meereisende mantelzorger(s) ook meer vakantie kunnen houden.

Voorbereid op vakantie

‘Met epilepsie op reis’

Dit boekje geeft antwoord op een aantal veelgestelde vragen en geeft tips over op reis of met vakantie gaan met epilepsie. Ook geeft het in dertien talen belangrijke uitdrukkingen/zinnen over epilepsie weer.
U kunt het boekje bestellen in de webwinkel van het Epilepsiefonds.

Medicijnen mee op reis: officiële verklaring nodig!

Voor reizen met bepaalde medicijnen die bij epilepsie gebruikt worden is een officiële verklaring nodig. Dit geldt bijvoorbeeld voor Fenobarbital, Midazolam en Diazepam, maar ook voor de ADHD-middelen Ritalin en Concerta. Deze vallen namelijk onder de opiumwet.

Goede tip?

Hebt u zelf een goede tip voor andere ouders? U kunt deze hieronder plaatsen.

1. Kees van de Riet zegt:

Hallo met Kees
    Hoe heet die vrouw op de voorste rij in het midden
    Is zij epilepsie patient of is zij vrijwilliger
    Is zij getrouwd of heeft zij een vriend
    Ik vindt haar een leuke vrouw
    Misschien kunnen we mailen met elkaar
    Groeten van Kees

• Eric Fivet zegt:

Goedendag Kees,

Dank voor je bericht. Om privacy redenen mogen wij geen gegevens van onze leden en/of klanten vrijgeven.
      Hierdoor kunnen wij je niet verder helpen.

Met vriendelijke groet,

EVN