Epilepsieorganisaties luiden gong voor Europese Epilepsiedag

Europese Epilepsiedag 2013Het Nationaal Epilepsie Fonds, de Epilepsie Vereniging Nederland, de Nederlandse Liga tegen Epilepsie en de Epilepsiecentra SEIN en Kempenhaeghe luiden met een slag op de gong de Europese Epilepsie Dag in op maandag 11 februari 2013.

Met de slag op de gong op de handelsbeurs in Amsterdam wordt in Nederland op de Europese Epilepsiedag aandacht gevraagd voor de ernst en impact van epilepsie. Het internationale thema is: No seizures, no side effects.

Miryanna van Reeden, ambassadeur van het Nationaal Epilepsie Fonds, luidt de gong namens de epilepsieorganisaties. Miryanna over epilepsie: “Wat ik zo heftig vind, is de onvoorspelbaarheid van deze aandoening. Als je epilepsie hebt, kun je op ieder moment van de dag een aanval krijgen. Dat heeft zo’n invloed op je dagelijkse leven. Dat grijpt me erg aan. Je zou denken dat er met alle technieken van deze tijd toch een oplossing zou moeten zijn voor epilepsie? Daarom verdient epilepsie meer aandacht.”