Brochures overzicht

Brochure ‘Als je kind epilepsie heeft … en nu?’

Dit boekje beschrijft in algemene termen kennis over en ervaringen met epilepsie. Het is bedoeld voor alle ouders van kinderen met epilepsie.
Bekijk de brochure ‘Als je kind epilepsie heeft … en nu?” »

Dankzij een genereuze sponsor die anoniem wil blijven kan de EVN dit boekje voorlopig gratis aanbieden aan alle ouders die de diagnose epilepsie voor hun kind krijgen.

Nu denken wij dat dit boekje ook interessant kan zijn voor ouders die al wat langer geleden de diagnose epilepsie voor hun kind hebben gehad. Daarom willen wij ouders die al lid zijn van de EVN ook in de gelegenheid stellen een boekje aan te vragen, tegen uitsluitend de verzendkosten.

Bestellen kan op de volgende manier:
– Plak op een A5-envelop voor 2 euro aan postzegels;
– Schrijf op deze envelop uw eigen naam en adresgegevens;
– Stuur de envelop in een andere voldoende gefrankeerde envelop op naar:
Epilepsie Vereniging Nederland, Postbus 8105, 6710 AC EDE

Boek “‘VET’ nodig!’

Voorkant boekje 'Vet nodig!'Dit boek gaat over ketogeen koken. Hoe ga je verder als je met je nieuwbakken “keto-kid” de deur van het ziekenhuis of instelling buiten stapt?  Wat is lekker? Het dieet is vaak een eenzame puzzeltocht. In dit boek staan handreikingen en wij hopen dat hier motivatie gevonden wordt om door te zetten.

Ga voor meer informatie en de bestelwijze naar de ketokids-website »

Brochure ‘Epilepsie, voor vrouwen is het anders…’

Voorkant brochure vrouwenEén van de aanleidingen om een boekje speciaal voor vrouwen met epilepsie te schrijven, is een onderzoek dat de EVN heeft uitgevoerd. Uit dit onderzoek bleek dat vrouwen met epilepsie nauwelijks op de hoogte zijn van de specifieke problematiek die bij hen kan voorkomen. Vrouwen maken een eigen biologische, psychologische, sociaal-emotionele en maatschappelijke ontwikkeling door. Voor hen geldt dat epilepsie vaak andere gevolgen heeft dan voor mannen. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de bijwerkingen van medicijnen tegen epilepsie op je uiterlijk, of aan de hormonale invloeden en zwangerschap.

In dit boekje worden alle leeftijdsfases behandeld, van meisjes tot en met vrouwen die in de overgang zijn. Elke leeftijd brengt immers een specifieke problematiek met zich mee. Naast tips, informatie en adviezen worden ook twee ervaringsverhalen verteld.

De EVN hoopt met deze informatie vrouwen met epilepsie en ouders van een dochter met epilepsie op een zodanige wijze te informeren dat ze een actieve rol spelen wanneer er beslissingen genomen moeten worden in het behandel- en begeleidingstraject.

Prijs voor leden €3,00
Prijs voor niet-leden €5,00

Boek ‘Nervus Vagus Stimulatie, ervaringsverhalen’

U vindt in dit boek 15 ‘ervaringsverhalen’ gebundeld. Geschreven door NVS-dragers zelf, door hun ouders of partner. Positieve verhalen, hoopgevende verhalen, maar ook verhalen over ‘lang wachten op resultaat’, ‘geduld hebben’, verhalen van teleurstelling als NVS niet brengt wat was gehoopt. In alle gevallen indrukwekkende verhalen van mensen met epilepsie die opnieuw hoop hebben op een betere kwaliteit van leven.

Prijs voor leden €6,50
Prijs voor niet-leden €8,00

Boek ‘Spiedie’

Spiedie is een handig boekje om kinderen te informeren over epilepsie. Het boekje is door kinderen makkelijk te lezen maar kan ook voorgelezen worden.  Het boekje is geschreven voor kinderen tot 10 jaar. Spiedie is de hond van Maaike en Maaike heeft epilepsie. Het hondje Spiedie vertelt in kindertaal wat een leven met epilepsie betekent? Wat te doen bij een aanval? Wat is belangrijk te weten? Waarmee moet je oppassen?

Prijs: €2,50