Epilepsie Advieslijn

De Epilepsie Advieslijn: 085 – 130 32 34

Bereikbaar: werkdagen van 10.00 uur tot 20.00 uur

EVN_logo_winkel

Want op al jouw vragen hebben wij vaak al een antwoord!

Voor medische vragen ga je naar je arts. Maar voor alle overige vragen rondom leven met epilepsie zitten wij voor je klaar. Epilepsie in gezin, relaties, sport, verkeer, werk, opleiding, etc.

Wil je eens praten met een van onze ervaringsdeskundigen, bel dan met de Epilepsie
Advieslijn. Je hoeft geen afspraak te maken en kunt bellen wanneer het jou uitkomt.
Alle vragen worden serieus genomen en aan betrokkenheid ontbreekt het niet.

Je krijgt één van onze vrijwilligers en ervaringsdeskundigen aan de lijn. Allen hebben een directe relatie met epilepsie: ze hebben zelf epilepsie, of een partner of kind heeft het.

Madeleine, Yvonne, Joke, Ada, Katrina, Hélène, Henk, Jeanette, Rita vormen het
team dat de telefonische dienstverlening dagelijks verzorgt.

Advieslijn

Als de diagnose epilepsie is gesteld, zijn er in het begin veel vragen en mensen die antwoorden kunnen geven; de arts, de apotheker, professionals die met name over medische aspecten zoals aanvallen, de werking en bijwerking van medicijnen, informatie kunnen geven.

Herkenning en erkenning

Maar als het leven met epilepsie vorm krijgt, blijven er vragen komen of u heeft behoefte aan een gesprek dat wellicht langer dan een paar minuten duurt. Ook kan het zijn dat u al pratend, erachter komt dat u zich te veel zorgen maakt of dat u een aantal zaken over het hoofd heeft gezien.

Sommige onderwerpen worden pas actueel als u wat langer ervaring heeft met epilepsie, bijvoorbeeld over omgaan met epilepsie tijdens de opvoeding, of over zwanger worden en medicijngebruik als gevolg van epilepsie? Voor u zijn dit nieuwe ervaringen. Voor vele anderen die al jaren ervaring met epilepsie te maken hebben, is het de “gewoonste” zaak van de wereld.

Een gesprek met een andere moeder of met een partner van iemand met epilepsie of met iemand die zelf al jaren epilepsie heeft, is heel anders dan een gesprek met een behandelaar. Als die ander dan niet alleen haar eigen ervaring en kennis deelt, maar ook kan putten uit de talloze ervaringen van anderen en deze kan gebruiken in een gesprek met u, dan vindt er vaak een heel ander gesprek plaats. Herkenning en erkenning zijn centrale woorden.

Contact

Wilt u eens praten met een van onze ervaringsdeskundigen, bel dan met de Epilepsie Advieslijn: 085-130 32 34. De Epilepsie Advieslijn is op werkdagen bereikbaar van 10.00 uur tot 20.00 uur. Bel gewoon. U hoeft geen afspraak te maken en kunt bellen wanneer het u uitkomt. Alle vragen worden serieus genomen en aan betrokkenheid ontbreekt het niet. U kunt ook een mail sturen naar voorlichting@epilepsievereniging.nl