Cursusweekend “Epilepsie de Baas”

Na de succesvolle eerste editie kun je je vanaf nu inschrijven voor de 2e editie van de
weekendcursus
‘Epilepsie de baas’ op 17, 18 en 19 november 2017 in Ermelo.

Wat voor cursus is het?
De titel zegt het als: Epilepsie de Baas; leven met epilepsie.
Hoe krijg ik weer grip op mijn leven nu epilepsie zijn intreden heeft gedaan?”
Een veel gehoorde vraag als bij jou, je partner, familielid of kind epilepsie is geconstateerd. Er verandert zoveel en de balans in je leven lijkt zoek. Hoe krijg je hier grip op zodat je het gevoel krijgt aan het roer te staan van je eigen leven in plaats van het als passagier te ondergaan? Voor eenieder met een soortgelijke vraag/gevoel organiseert de Epilepsie Vereniging Nederland wederom het weekend Epilepsie de Baas.

In de cursus ga je onder begeleiding aan de slag met onderwerpen als:

• Omgaan met vragen over epilepsie;
  • Draaglast en draagkracht; hoe kun je je versterken;
  • Verwerken en doelen stellen; uitgaan van eigen mogelijkheden;
  • De regie over je leven in eigen hand nemen;
  • Effectief communiceren met je sociale omgeving en je zorgverleners.

Epilepsie, je hebt het niet alleen
Daarnaast kun je in een veilige en discrete omgeving ervaringen uitwisselen met anderen rondom het leven met epilepsie. Met respect voor eenieder zijn of haar afkomst, achtergrond en situatie.

Speciaal opgeleide trainers die zelf ook epilepsie hebben of een partner met epilepsie hebben begeleiden dit weekend. Voor een goede balans in de cursus is gekozen dat bij deelnemers minimaal 6 maanden voor aanvang van de cursus epilepsie is gediagnostiseerd.

Voldoende ontspanning
De cursus wordt gegeven in Golden Tulip Heerlickheijd van Ermelo. Zo is er ook volop ruimte voor ontspanning in de prachtige bosrijke Veluwse omgeving of door gebruik van de sauna of andere faciliteiten van het hotel.

De cursus is inclusief  twee overnachtingen, ontbijt, lunch en diner. Voor water, thee en koffie wordt gezorgd. Overige drankjes zijn voor eigen rekening.
De cursus begint op vrijdag 17 november om 16:30 en zal afgesloten worden zondag 19 november na de lunch rond 14:00.

Eigen bijdrage
Voor het gehele weekend vragen wij slechts een eigen bijdrage van 100 euro per lid. Het overige gedeelte wordt gedekt door bijdragen van de Epilepsie Vereniging Nederland en het Epilepsiefonds.
Voor niet-EVN leden is de eigen bijdrage 125 euro. Daarin zit tevens een EVN lidmaatschap met 5 euro korting.

Inschrijven
Om eenieder voldoende begeleiding te geven hebben wij maar plek voor zestien personen (dus maximaal acht stellen).

Om je direct in te schrijven, stuur een mail met je naam, adres en telefoonnummer naar epilepsiedebaas@epilepsievereniging.nl. De trainer, Anneke, neemt dan contact met je op voor een korte telefonische intake.

Twijfel?
Is deze cursus wel geschikt voor mij? Of heb je een andere vraag over deze cursus? Neem dan contact op met Anneke van der Meer op telefoonnummer 06-138 61 640 of email epilepsiedebaas@epilepsievereniging.nl.