AO Geneesmiddelenbeleid 2019

Patiëntenfederatie Nederland onderneemt actie met brief naar kamercommissie Volksgezondheid, welzijn en sport betreft het Algemeen Overleg geneesmiddelenbeleid van 6 juni 2019 a.s.

De problemen omtrent geneesmiddelen tekorten zijn niemand ontgaan, de hele keten van fabrikanten, groothandel, apotheker en natuurlijk de patiënt die het hardst getroffen wordt, met name de laatst genoemde. De patiënt krijgt de klappen. Geen voorraad, ander merk medicament, of geen medicament, of zelfs gewoon maar dosseringen halveren om niet zonder te zitten, de daaruit voortkomende medische problemen zijn voor rekening van de patiënt, om over kosten nog maar te zwijgen.

De Patiëntenfederatie Nederland heeft in haar brief 3 duidelijke verbeterpunten benoemd met daarbij de vraag aan de commissie om de verbeterpunten kenbaar te maken en de vraag per verbeterpunt de minister voor te leggen!

Deze brief van de Patiëntenfederatie Nederland kunt u hier lezen 2019-68 AO Geneesmiddelenbeleid 6 juni.pdf